tomasz-losowski

Tomasz Łosowski www.tomasz.losowski.pl

Perkusista, kompozytor, muzyk sesyjny, edukator oraz autor pierwszej profesjonalnej szkoły na perkusję w Polsce.

Zadebiutował w 1991 roku na jubileuszowym koncercie 15-lecia Kombi. Na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat współpracował z wieloma artystami polskiej sceny rockowej, popowej i jazzowej.

Został uhonorowany tytułem Najlepszego Perkusisty roku 2004 w plebiscycie magazynu Gitara i Bas + Bębny.

Obecnie gra w Kombi oraz współtworzy jazzowe projekty: Quartado, Piotr Lemańczyk, Szymon Łukowski, Tomasz Łosowski Jazz Trio, Cezary Paciorek, Maciej Sikała, Piotr Lemańczyk, Tomasz Łosowski – „Gdański Jazz Quartet” i Orange Trane Acoustic Trio.

Jest wykładowcą biorącym udział w warsztatach i pokazach perkusyjnych na terenie całego kraju.

Współpracuje z magazynem „Perkusista” gdzie cyklicznie ukazują się jego artykuły i warsztaty. Nagrał przeszło 50 płyt (w tym swoje projekty autorskie).

W 2014 został uhonorowany nagrodą „Eugeniusza” w kategorii Najlepszy Edukator.

Tomek w Drum School prowadzi cykliczne Warsztaty Perkusyjne.

Zobacz video z ostatniej edycji Warsztatów:
http://www.drumschool.pl/foto-video-drum-school/video-2-warsztaty-perkusyjne-z-tomaszem-losowskim-29-11-2014/

Zobacz Tomka w akcji:
https://www.youtube.com/watch?v=FLUJTOXJty8

Piotr Pniak – studiował grę na perkusji w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, którą ukończył z wyróżnieniem w 1996 roku, w klasie Bronisława Pokory. Swoje umiejętności w zakresie interpretacji muzyki współczesnej doskonalił na warsztatach perkusyjnych prowadzonych przez Johna Becka, Stevena Schicka, Marty Ptaszyńskiej i Stanisława Skoczyńskiego i Jacka Woty. Brał udział w nagraniach muzyki symfonicznej i filmowej Zdzisława Szostaka i Zygmunta Koniecznego. Od roku 2000 wykłada w macierzystej uczelni. Brał także udział w Warsztatach Jazzowych w Chodzieży. W roku 2006 odbył przewód kwalifikacyjny i uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej .

Specjalizuje się w interpretacji dzieł z zakresu tzw. multipercussion. Jako solista i kameralista uczestniczył w wielu koncertach, w tym w ramach sesji Musica Moderna w łódzkiej Akademii Muzycznej, prezentując utwory M. Ptaszyńskiej, J. Bauera, S. Moryty, J. Becka, R. Haubenstocka-Ramatiego, G. Steiner, I. Xenakisa, K. Stockhausena, B. K. Przybylskiego; oraz w Filharmonii Łódzkiej. Bierze udział w licznych nagraniach telewizyjnych i płytowych, pracując jako muzyk sesyjny z gwiazdami muzyki rozrywkowej. Jest autorem programów poetycko-muzycznych: Dźwięk, słowo, kolor (2000); Obszary aktywności (2001); Muzyka pięciu stopni (2002); Muzyka, grafika, narracja (2002); Jak by tu miasto przystroić w ry(t)m? (2003) – prezentowanych w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur; Viva Perkusja (2004); Dialogi z perkusją (2005, 2006).

Piotr Pniak jest też znakomitym improwizatorem – improwizacja jest także ważnym nurtem jego zainteresowań artystycznych. Często i chętnie wykonuje kompozycje, które uwzględniają twórczy udział wykonawcy, który może w ramach tych dzieł improwizować (własne kadencje lub inne części utworu). Do tego rodzaju muzyki należą kompozycje Bogusława Schaeffera, Johna Becka, Bronisława Kazimierza Przybylskiego i innych.

Wielokrotnie nagrywał muzykę dla potrzeb Telewizji Polskiej w Łodzi (Tajniki muzyki Muzyczny Express) i w Warszawie (Teatr Buffo – programy A. Resich-Modlińskiej i W. Cejrowskiego). Z Filharmonią Łódzką uczestniczył w nagraniu muzyki symfonicznej Rueda Landgaarda. Często występował w Filharmonii Łódzkiej jako solista i kameralista z Akademickim Zespołem „Percussion Studio” oraz w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki, Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych w Łodzi. Grał także koncerty dla dzieci i młodzieży w Filharmonii Łódzkiej, w Łódzkim Domu Kultury i w Szkołach Ogólnokształcących.
Piotr Pniak dokonał również licznych nagrań płytowych. Płyty te zostały wydane przez Akademię Muzyczną w Łodzi, ZAIKS/BIEM, Pomaton EMI oraz Agorę. Znajdują się na nich utwory kompozytorów współczesnych: B. K. Przybylskiego, R. Haunebstocka-Ramatiego, W. Rudzińskiego, Marty Ptaszyńskiej, Bogusława Schaeffera, Maki Ischii Johna Becka i wielu innych.

Działalność artystyczna Piotra Pniaka to także kompozycja. Napisał muzykę do spektaklu Ekshumacja występującej w Warszawie francuskiej grupy teatralnej „Mozaique theatre”, do wystawy grafiki Anny Szyłło (Łódź – Poznań 1996) i spektaklu Bajki Jana Brzechwy, którego premiera odbyła się w Teatrze im. S. Jaracza (marzec 2003). Stworzył też wiele utworów kameralnych z udziałem perkusji: Kursk, Wieloświat (dedykowany prof. B. Schaefferowi), Musica ad Astra, Spaces, Stockhausen in memoriam, Szerszeń, Inspiracje (powstałe pod wpływem Z. Beksińskiego). Tworzy też dzieła kameralne na inne instrumenty oraz muzykę elektroniczną.

Jest autorem i wykonawcą trzech podręczników – szkół gry na instrumentach perkusyjnych, nagranych na kasetach wideo, które ukazały się w latach 1998-2002: Najmodniejsze rytmy, Bas i bębny, Dr Loop. Wszystkie spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem w środowisku muzycznym – zostały wysoko ocenione przez krytyków muzycznych i perkusistów. Opracował też materiały dydaktyczne Podziały i rytmy. Od początku 2002 roku prowadził warsztaty perkusyjne na łamach pisma Gitara, Bas i Bębny. Współpracował też z wydawnictwem TopDrummer, a obecnie z międzynarodowym czasopismem Perkusista wydawanym przez Future plc group, w którym w ciągu kilku lat opublikował kilkanaście artykułów o tematyce perkusyjnej. Prowadził także wielokrotnie Clinic wykłady wraz z prezentacją instrumentów perkusyjnych i techniki gry na nich: w Łodzi , Lublinie, Gdyni,Warszawie i Bydgoszczy.

Za swoją działalność otrzymał nagrody: Rektora Akademii Muzycznej, Odznakę „Zasłużony Działacz Kultury”, Nagrodę Fryderyka za album w kategorii „Muzyka alternatywna” za płytę Sidney Polak.
Piotr Pniak od wielu lat jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Akademii Muzycznej w Łodzi prowadząc klasę perkusji i zespół perkusyjny. Jego absolwenci pracują w orkiestrach filharmoni, teatrów – są też nauczycielami szkół muzycznych I i II stopnia w kraju i zagranicą.

Opis pochodzi ze strony www.amuz.lodz.pl
Zobacz Piotrka w akcji:
www.youtube.com/watch?v=hXctFEisOJQ

przemyslaw-knopik

Przemysław Knopik – perkusista, ur. 28 marca 1979r. w Otwocku. Mając 15 lat rozpoczął naukę w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Po dwóch latach, rozpoczął równoległą naukę u wybitnego jazzowego perkusisty Kazimierza Jonkisza.

Koncertował z takimi gwiazdami jak; Dreafters (USA), Neil Grant (GB), Michał Urbaniak, Maria Sadowska, Renata Dąbkowska, Ingrid, Alicja Janosz, Krzysia Górniak, Andrzej Przybielski, Marek „Zefir” Wójcicki, Wojtek Pilichowski, Krzysztof Ścierański, Marek Raduli, Filip Sojka, Lena Ledoff Trio, Łukasz Zaglobelny, Robert Janowski, Grott-Knopik-Kalinowski Yamaha Trio i wiele innych. Odniósł sukces także w programach „Mam talent”, „Must be the music” i „Zostań gwiazdą”. Grał na wielu festiwalach muzyki jazzowej, popowej, hip-hopowej w Polsce jak i za granicą, między innymi : „Orange Warsaw Festival”, „Heineken Festivan”, „ Summer Days festiwal”, „Jazz Jamboree Festival”.

Założył duet z Krzysztofem Ścierańskim, który jest jedynym takim projektem w Polsce. Ma za sobą epizody z muzyką big-bandową różnych stylów i orkiestrą symfoniczną (koncerty w Niemczech, Szwecji i we Francji). Jego autorski projekt „Knopik Band” w krótkim czasie zdobył licznych fanów, czego można było doświadczyć podczas cotygodniowych koncertów w słynnym klubie „Akwarium” i koncertach w całej Polsce. Na Łódzkich Dniach Jazzowych „Jazzga 2000” otrzymał Grand Prix za swój projekt solowy. Dysponuje pięknym, mocnym brzmieniem.

Zobacz Przemka w akcji:
www.youtube.com/watch?v=Kk_-nLc1ZWM

marcin lewicki perkusja

Marcin Lewicki info wkrótce

paula kunicka

W 2017 roku postanowiliśmy zorganizować zajęcia perkusyjne dla dzieci do lat 6.
Potrzebowaliśmy osoby, która wprowadzi dzieci w perkusyjny świat, zachęci dzieci do gry na instrumencie, przeplatając ćwiczenia z zabawą. Nasze oczy właściwie od razu zostały skierowane na Paulę Kunicką, którą mogliśmy wcześniej obserwować w pracy z dziećmi podczas wspólnie realizowanych projektów (półkolonie, kolonie, zajęcia w przedszkolach). Jej niesamowite zdolności prowadzenia interesujących zajęć, poparte są solidnym wykształceniem Akademii Muzycznej w Łodzi i we Wrocławiu. Paula prowadzi w Drum School zajęcia grupowe, na które zapraszamy od września 2017.